Und ich bestell die Celis wenns die gibt, auch wenn mich dafür einige als bescheuert bezeichenen werden
Man immernoch ned April...
Gruß
Marcus
Und ich bestell die Celis wenns die gibt, auch wenn mich dafür einige als bescheuert bezeichenen werden
Man immernoch ned April...
Gruß
Marcus
Hallo,
schau mal hier: (hier klicken) Dort findet man vieles zum Thema VW Golf.
hab die gestern bestellt - in basaltgrau sollten eigentlich morgen da sein 2 tage lieferzeit
Und wo und für wieviel?
Würde mir die jetzt auch gerne bestellen
Also für 220 EURO bekommt man sie bestimmt fast nirgendwo, außer man arbeitet direkt bei den Hella-Werken :]
Ich hab sie gerade bei Ebay für 259 EURO gesehen.
Könnte mir 245 EURO vorstellen; aber nicht 220.
Würde mich schon interessieren, denn wenn man die schon so billig bekommt,
dann kosten ja die Celis ja auch nur noch ca. 350 statt 480 EURO
habe mir meine gerade für 232Euro +steuer geholt.
gruss
MisterGolf4
Also ich habe sie mir heute nochmal genau bei ATU angeschaut und muss sagen,
dass Sie wirklich auch nicht so gut verarbeitet sind wie alle immer sagen.
Habe viele kleine Striche bzw. Risse im Chrom gesehen.
Außerdem schaut das VW Zeichen innerhalb vom Scheinwerfer so winndig aus,
da es überhaupt nicht detailiert wie beim Golf V ist und auch das Material sieht sehr zerbrechlich und einfach aus.
Meine Meinung!!!
PS. Mache vielleicht noch Bilder und setze sie mal ins Forum
mister Golf4 Kannst du dann vielleicht einmal Bilder im montierten Zustand hereinsetzen.
Weil den anderen kann ja man vergessen, der schreibt immer er tut es, und dann wieder nicht!!!
wo bleiben den etz die bilder :O
montieren ist gerade leider nicht möglich weil ich sie erst am montag abhole.
auch ürde dir dat nix nutzen weil an meinem auto kannste im moment anbauen was du willst da siehste nix.
ist noch komplett zerlegt.
das hat sich etz auch weniger auf dich bezogen andi, sondern auf den kollegen da oben der nich in der lage is bilder einzustellen
Und auch nicht in der lage zu sagen wo er sie für 220e herbekommen hat.
Mal n kleiner Einblick in zukünftige HELLA-SW:
[Blockierte Grafik: http://www.vwvortex.com/artman/uploads/hella_led_closeup.jpg]
ZitatAlles anzeigenLippstadt / Germany - The light and electronics specialist Hella, in cooperation with Volkswagen, has developed an LED headlamp which achieves low beam, high beam, direction indicator and daytime running light functions using cutting-edge LED technology only. The LED headlamp is a study using the VW Golf 5 as an example. It is to provide information about the performance ability of such systems and also offers the possibility of experiencing technical challenges in operation in the vehicle. A series solution is expected for the year 2008.
For the lighting functions, Hella uses both standard LEDs and LED assemblies especially designed for automotive applications. The light is directed onto the road with the aid of different optical systems. The most striking part of the headlamp is formed by seven pentagonal plastic lenses arranged in a honeycomb pattern. There is a shovel-shaped free-form reflector positioned next to these which produces the low beam together with four segments of the honeycomb. For the high beam, the other three segments of the honeycomb are also used. During the day, all seven segments of the honeycomb form the daytime running light. There are six standard LEDs arranged in a row beneath the shovel-shaped free-form reflector for the direction indicator function.
Light emitting diodes as a light source open up completely new possibilities for headlamp shapes and arrangements. This is made possible by the modular design as well as the large selection of different optical elements. From the styling point of view, headlamps for future vehicle generations can be given a completely new look. The development of white LEDs in particular is creating application possibilities that would have been inconceivable only a few years ago. Alongside design aspects, the main reason for the development of this new headlamp technology is the reduced need for maintenance . The aim is to develop a headlamp which functions perfectly for the life of the vehicle.
Already, the LED headlamp prototype achieves a level of around 1,000 lumens luminous flux in the low beam, and has thus reached the level of a xenon headlamp. The luminous flux necessary for good high beam light cannot yet be attained on account of the lower luminance of LEDs. Hella's lighting specialists are convinced, however, that this will soon be achieved in the course of the further development of LEDs. The technical challenges that need to be solved by then involve thermal management in particular, as well as the development of new production processes and optical elements to accompany the LED technology.
[Blockierte Grafik: http://www.vwvortex.com/artman/uploads/hella_led_table.jpg]
In the USA headlamps with LEDs for main lighting functions are already approved according to the SAE standards valid there. In Europe or rather within the area of validity of ECE regulations, approval can be expected by 2008. Signalling functions in headlamps (direction indicator, position light and daytime running light) using LEDs are already approved in both the ECE and SAE regulated regions.
As early as in 2003, Hella achieved the world's first series application of white LEDs as a combined position and daytime running light in the headlamp of the Audi A8 W12. In the rear signal lamp sector, the company has successfully been using LEDs as light sources for more than ten years now, in high-mounted stop lamps, for example, or for tail light, stop light and direction indicator functions in combination rear lamps, such as in the case of the Volkswagen Golf Plus.
Hella has also been using LEDs for single-function lamps and combination rear lamps in the aftermarket and commercial vehicle sectors for quite some time. Thanks to their long service life, low power consumption and compact design, LEDs have already become standard for position and side marker functions. These properties also make LEDs particularly suitable for the current trend towards daytime running light applications.
zu den LED-Scheinwerfern im Golf V ist in der aktuellen autobild auch ein beitrag drinnen =)
Ahhhhh ich will jetzt auch wissen wo es die für 220 gibt !!
:baby: <--- neue smileys rulen
Sorry, aber ich bin nun mal nicht mehr der schnellste
Also die 220 Euro für die Scheinwerfer habe ich bei meinem Arbeitgeber bezahlt ( ich arbeite nicht bei Hella ).
Zur Verarbeitung muß ich sagen, das die Scheinwerfer top verarbeitet sind, zumindest meine. Und das VW-Zeichen auf der Abdeckkappe bekommst du nur bei den Originalen Golf 5 Scheinwerfern, da das unter den Markenschutz von VW fällt.
Nun zu den Bildern:
[Blockierte Grafik: http://img129.exs.cx/img129/3855/hpim0026a0bk.th.jpg]
Schaut ganz gut aus, jedenfalls das was ich erkennen kann.
Ich kann das Bild nicht in gross sehen, gehts nur mir so??
Drei Gründe dafür:
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